Workshop Digital marknadsföring

Workshop Digital marknadsföring

Innehåll

WORKSHOPDAG OM MARKNADSFÖRING FÖR WEBB OCH DIGITALA KANALER - B2B

Digitala kanaler har helt förändrat tjänsteutbud och köpprocesser inom business-to-business. Innan en säljare kontaktas har kunden ofta gjort en stor del av införsäljningsarbetet på egen hand, utan att du vet om det. Därför är det viktigt att styra kunders och potentiella kunders upplevelse från den första kontakten till den fysiska leveransen.

Detta innebär att du måste tänka om inom ett antal delar av din marknadsföring. Du måste bli smartare och mer digital för att attrahera morgondagens kunder.

Innehållet för dagen presenteras i workshopform där deltagarna inte enbart ”matas” med fakta utan även får reflektera och vara kreativa utifrån egen webb och egna digitala kanalers förutsättningar. Målsättningen är att deltagare ska kunna ta nya
lärdomar med sig för att kunna omsätta i praktiskt förbättringsarbete på hemmaplan.

Workshopdagen spänner över ca 6 timmar med avbrott för pauser och lunch.

Innehållet kommer att täcka följande delar och områden:

• Trafik – attrahera besökare till webben
• Konverteringar – få besökare att ta action
• Skapa innehåll
• Marknadsföring av innehåll

LADDA NER INBJUDAN SOM PDF HÄR: techtank.se/wp-content/uplo...

Förmiddagsfika finns från kl. 09.30.
Lunch & eftermiddagsfika serveras under dagen.

Anmälan senast den 15 november. Obs! Begränsat antal platser!

Denna workshopdag leds av Webbyrån Petra AB, en välrenommerad och prisbelönt digital byrå med kunder som bl a Alfa Laval, Beckers, Hiab, Höganäs AB, SSAB, Tetra Pak, Tibnor m fl.

Denna workshop genomförs inom ramen för projektet Techtank S3 – affärsutveckling för marknadsbreddning som medfinansieras av Tillväxtverket och Olofströms kommun.

Omfattning

6 timmar