Workshop - Fler affärer och stärkt varumärke genom digital marknadsföring

Workshop - Fler affärer och stärkt varumärke genom digital marknadsföring

Målgrupp

Denna workshop vänder sig i första hand dig som arbetar med sälj/marknadsfrågor på små och medelstora industriföretag.

Obs! Denna workshop genomförs också i en mindre grupp i Techtanks nätverk för sälj/marknad den 18 februari.

Innehåll

Att nå ut med marknadsföring är lätt men att nå rätt person i rätt ögonblick är det svåra. Vi lever i en digital realtidsvärld, det går inte att synas vid fel tillfälle då kostnaden blir
oproportionerligt stor. Digital marknadsföring handlar nästan uteslutande om att känna sin målgrupp, inget genom magkänsla och intuition utan genom data, statistik och siffror.

Är det något alla digitala plattformar är bra på så är det just data, de vet exakt vem som gör vad och när. De vet när det är störst sannolikhet att en viss person är mottaglig för ett specifikt budskap, och att då vara där i precis rätt tid är hela poängen men inte alltid så lätt.

Under denna workshop tittar vi bl.a. på:

• hur vi kan jobba med personlig LinkedInprofil vs Företagets och varför din profil är viktig som ambassadör för företagets varumärke
• hur vi kan skapa en köparcentrerad LinkedInprofil och hur vi får bästa spridningen på innehåll och förståelse för LinkedIns algoritmer.
• hur vi kan arbeta aktivt med GoogleAds, Facebook och ev annan plattform.


Carina Augustsson leder workshopen tillsammans med:

Ulrika Mårtén, LinkedIn-expert
Alex Nerö, Digital marknadsföring

Zoom-länk till workshopen skickas ut via e-post senast dagen innan genomförandet.


Denna workshop genomförs inom ramen för projektet Techtank S3 – affärsutveckling för marknadsbreddning som medfinansieras av Tillväxtverket och Olofströms kommun.

Omfattning

2 timmar